Az M3-as metró rövidesen kezdődő felújítása miatt újabb buszsofőrök kellenek majd a BKV-nak, ahol az optimálisnál már most is kevesebb, de a működést még nem veszélyeztető számú autóbusz-vezető van.

Még nem tudni, hogy pontosan hány autóbusz-vezetőre lesz szüksége a BKV-nak a metrópótló járművek miatt, de már dolgoznak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-nél a hálózat, illetve a menetrendek kialakításán – közölte a Világgazdasággal a BKV Zrt. A pontos számokat csak a BKK-nál folyó munka végén lehet tudni, a tervezéssel pedig érdemes lesz sietni, hiszen néhány hét múlva elkezdődik az M3-as metró – az Újpest központi végállomás és a Lehel tér közötti – északi szakaszának felújítása.

Az M3-as metróvonal rekonstrukciója több ütemben valósul majd meg, és az ütemek alatt eltérő pótlási igények lesznek a felszíni hálózaton. A járművezetők folyamatosan ezen az útvonalon vezetik a járműveket, nem valamely más járatról irányítják át a sofőröket, vagyis még több autóbusz-vezetőre lesz szüksége a közlekedési vállalatnak. A társaság tehát a jövőben várható többletfeladatokra történő felkészülés érdekében autóbusz-vezetői létszámának további bővítését tervezi – emelte ki a BKV. A társaság intenzív, járművezetőket kereső hirdetési kampányának eredményeként az utóbbi hetekben egyre többen érdeklődnek állásajánlatuk, illetve tanfolyamaik után.

A BKV-nál a kezdő járművezető is nettó 200 ezer forint körüli összeget vihet haza, ez a fizetés a munkában töltött évek után növekedni fog, beosztástól függően elérheti a nettó 350-400 ezer forintot.

A BKV Zrt. mintegy 2100 főállású autóbusz-vezetőt foglalkoztat. A társaság a jelenlegi feladatok ellátásához elégséges – bár szigorú értelemben véve az optimálisnál kevesebb – számú autóbusz-vezetővel rendelkezik. A közlekedési cég a megrendelt szolgáltatást túlóra-elrendeléssel, illetve egyéb intézkedésekkel maradéktalanul teljesíti. A BKV-nál nincs olyan járművezető-hiány, amelyet ne tudnának pótolni, megelőzve ezzel az esetleges létszámhiányból adódó működési zavarokat – fogalmazott a közlekedési társaság, ahol azt is kiemelték, hogy nincs olyan munkakör, amelyikben olyan szintű munkaerőhiány lenne, amelyet ne tudnának pótolni. Az elmúlt év tapasztalatai alapján azonban kijelenthető, hogy egyre nehezebb bizonyos hiányszakmákban a kieső munkaerő pótlása.

Járművek biztosan lesznek

A BKV már egy ideje tisztában van azzal, hogy a cégnek kell biztosítania azokat a buszokat, amelyekkel a felújítás alatt szállítják az utasokat. A metrópótláshoz szükséges, mintegy 150 járművet részben a BKK és a BKV meglévő, járműbeszerzésre vagy -üzemeltetésre vonatkozó szerződési opcióinak lehívásával, részben használt autóbuszok – BKV által történő – beszerzésével, részben korábban forgalomból kivont járművek felújításával biztosítják – közölte a Világgazdasággal a BKK. Ennek részeként a BKK megrendelésére 45 vadonatúj alacsony padlós MAN Lion’s City A21 szóló autóbusz kezdte meg szeptember 1-jéig a szolgálatot Budapesten a VT-Arriva Kft. üzemeltetésében. Ezekkel a lépésekkel az a BKK célja, hogy a most érkező járművekkel a Budapest utcáin közlekedő legkorszerűbb csuklós buszokat a metrópótló járatokra irányíthassa át. Idén nyáron összesen 88 új autóbusszal bővült a főváros járműparkja. Mindezeken túl használt buszokat is forgalomba állítottak, jelenleg is több mint ötvenet üzemeltetnek be. További új és használt buszokat is vásárolna a BKV. Ha az új járművekre vonatkozó közbeszerzési pályázatokon a műszaki tartalomnak megfelelő és az európai konkurenseknél kedvezőbb árú magyar termék kerül ki nyertesként, akkor a BKV Zrt. továbbra is elkötelezett a hazai autóbuszgyártás mellett.

Forrás: Világgazdaság