Több száz buszsofőr hiányzik a BKV kötelékéből. Az egyik szakszervezet szerint szórólapokon, bruttó 400 ezres fizetéssel próbálják csábítani az embereket a céghez, ami nem kis feszültségeket okoz. Az ATV megkereste a BKV-t is az ügyben.

Az egy hónappal ezelőtti, Fővárosi Közgyűlés elé terjesztett dokumentum szerint 300 buszsofőr hiányzik a BKV kötelékéből, akiknek a megtalálására számos eszközt vet be a társaság. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet vette észre, hogy a BKV szórólapon toboroz buszsofőröket havi bruttó 400 ezer forintos fizetésért. Nemes Gábor, a szakszervezet elnöke közleményében azt írja, a régi sofőrök egy részének nincs ekkora fizetése, és ez már most feszültséget okoz.

Ez végtelenül veszélyes lehet a BKV-ra – véli Nemes, aki sürgős választ és mielőbbi megnyugtató intézkedést, a 400 ezer forint alatti bérek megemelését várja a vezérigazgatótól. Ha nem teszi meg, akkor a felmondások következménye egyértelműen a cégvezetést terheli – szögezi le az elnök. A szakszervezet egyben felszólítja a vezérigazgatót, hogy sürgősen szüntesse meg a kritikus bérkülönbséget, mert az érintett sofőrök távozása tragikus következményekkel járhat.
Megkerestük a BKV-t, szerettük volna megtudni, valóban bruttó 400 ezer forintot kereshetnek a kezdő sofőrök. Arra is kíváncsiak voltunk, ha igen, tervezik-e a bérkülönbség megszüntetését. Kérdéseinkre konkrét választ nem, csak egy általános közleményt kaptunk:

„A BKV Zrt. autóbusz-, és trolibusz-ágazata a járművezetői létszám növelése érdekében széleskörű kampányt folytat, több csatornán igyekszik a képzett járművezetőket, illetve a potenciális érdeklődőket, tanulókat megszólítani. A járművezetők toborzásának legfontosabb elemei az online és nyomtatott média, Facebook- és Google-kampány, az OFA, illetve a munkaügyi központokkal történő együttműködés, a folyamatos képzések (már 2018 tavaszáig előre meghirdetve), a munkaerő-közvetítés igénybevétele, a társasági belső ajánlási rendszer kialakítása. Ezen kívül toborzási tapasztalataink, illetve a jelentkezők visszajelzései alapján mára már elmondhatjuk, hogy a vidéki munkavállalók számára a munkásszálló ingyenesen is elérhető.

A járművezetői munkakör bérezése egy meglehetősen bonyolult, pótlékolt rendszer, melyben az egyéni jövedelmek nagymértékben függnek a munkavállaló egyéni vállalásaitól, preferenciáitól (pl. munkavégzés ideje: hétköznap / hétvége / ünnepnap; délelőtt / délután / éjszaka, túlóra mértéke), illetve a feladat pontos jellegétől (pl. szóló / csuklós jármű vezetése, elsőajtós viszonylatokon teljesített munkaidő), továbbá az egyéni minőségi munkavégzéstől is. Mindezek alapján elmondható, hogy minden kezdő járművezető legalább nettó 200 ezer Ft-os jövedelmet hazavihet egy-egy ledolgozott hónap után, azonban járművezetőink ennél lényegesen magasabb jövedelmet is elérhetnek, így az elmúlt időszak átlaga bruttó 400 ezer Ft volt, melyet új hirdetéseinkben is megjelenítünk.
A járművezető felvétel folyamatos, ugyanakkor a meglévő munkavállalók számára még soha nem kezdődtek ilyen hamar a jövő évre vonatkozó tervezett béremelésről szóló bértárgyalások” – írták.

Holnap reggel az ATV Start című műsorának a reggeli vendége lesz Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet kongresszusi elnöke, akit erről a témáról is kérdezni fogunk.

Forrás: atv.hu