Idén már másfél hónappal dolgoztak többet a buszvezetők, mint a kötelező munkaidő, és ez most csak még durvább lesz a metrópótlás megindulásával. A szakszervezet aggódik – olvasható a HVG-ben.

Már most, októberre 11 és fél hónapot dolgoztak a buszsofőrök, ha beleszámítjuk a kötelező munkavégzésen túli vezetett órák számát, mondta el a hvg.hu kérdésére Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke a hvg.hu-nak. Így kell belevágniuk a 3-as metró vonalán meginduló metrópótlásba a buszsofőröknek. A BKV azt ígéri, 45 másodpercenként indulnak csúcsidőben az alacsonypadlós buszok. Ezeken nem lehet majd buszjegyet vásárolni a sofőröktől, az már tényleg sok volna a jóból.

Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke

Nemes szerint a vezetők aggódnak, hogy kevés idő lesz a kiszállásra, azaz nem jut elég idő pihenni a végállomásokon, bár a BKV fogadkozik, lesznek leváltó buszvezetők elegen. Ugyanakkor a cég munkaerőhiánnyal küzd, folyamatosak az álláshirdetések. Mindez az extra munkamennyiség nagyjából egy évig várható, azaz hosszabb ideig igénybe veszi a buszvezetőket. Nemes szerint hétfőn dől el, mennyire képes a BKV tartani az ígért kereteket.

Forrás: HVG