Már az irodai dolgozók között is keresik a BKV új sofőrjeit, mert alig bírják kiszolgálni a 3-as metró leállása miatt keletkezett többletterhet. A szakszervezet szerint a túlórákkal nem csak törvényt sért a cég, de az utasok biztonságát is veszélyezteti. A BKV szerint viszont a törvényeket betartják, a menetrendet azonban kevésbé – olvasható az ATV oldalán

Annyi buszsofőrre lenne szükség a 3-as metró pótlásához, hogy a BKV már az irodai dolgozókból is járművezetőket képezne - erről a Népszava számolt be. A közlekedési társaság gondjait tovább nehezíti, hogy a bronz-, az ezüst- és az aranyvasárnapot leszámítva hétvégenként teljesen leáll a kék metró.

Nemes Gábort, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnökét arról kérdeztük, hogy miként tudnak elegendő buszvezetőt biztosítani a 3-as metró pótlására, ha egyébként is munkaerőhiánnyal küzd a BKV. 

Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke

 „Számunkra is kérdés, hogy amikor egy egész évről beszélünk, amikor teljes időszakban történik a metrópótlás, akkor a túlórák, ha nem növekszik a létszám, akkor milyen módon lehet majd kezelni, hiszen én azt gondolom, hogy már most veszélyeztetik azt, hogy esetleg a törvényes kereteket, a törvényes 300 munkaórát ne érjék el, szerintem ezeket adott esetben túl is léphetik, ez pedig a foglakoztatás biztonságát veszélyezteti” – mondta Nemes Gábor. 

Forrás: atv.hu