Egy átfogó kutatás szerint globális szinten a munkavállalók két harmada dolgozik az irodán kívülről, és több mint felük a munkahét felét így tölti. Ezek a tényezők komoly változásokat vonhatnak maguk után a vállalati ingatlanok piacán – írja a Privátbankár.

Szakértők szerint elsősorban a technológia fejlődésének, a globalizációs folyamatoknak és a munkavállalók változó igényeinek köszönhető a rugalmas munkavégzés népszerűségének növekedése.

Az IWG kutatásában 96 vállalat több mint 18 ezer munkavállalója vett részt.

A válaszok alapján a dolgozók 70 százaléka legalább egy napot az irodáján kívül dolgozik és több mint a dolgozók fele (53%) a munkahét felét így tölti. Továbbá a válaszadók közül minden tizedik (11%) egész héten az irodán kívül dolgozik.

,,A munkavállalóknak, legyen szó a világ bármely pontjáról, Seattle vagy Szingapúr, London vagy Lagos, nem kell minden idejüket egy bizonyos irodában tölteni. Rendkívül izgalmas, hogy most lépünk be egy olyan korba, ahol a rugalmas munkavégzés már teljesen általános és nem csak az egyéni munkavállalók, hanem a vállalatok számára is. Ez egy hatalmas, világszintű változás, ami a vállalatok ingatlan portfóliójára is nagy hatással lesz"- mondja Mark Dixon, az IWG csoport alapítója és vezetője.

Az IWG kutatása alapján a vállalkozások már felismerték, hogy a dolgozóknak elérhető rugalmas munkavégzési opciók jelentős hasznot hoznak. A válaszadók az alábbi előnyökkel értettek egyet:

  • Üzleti növekedés (89% jelölte meg – 2016-ban ez csak 67% volt)
  • Versenyképesség (87% jelölte meg – 2014-ben ez csak 59% volt)
  • Produktivitás (82% jelölte meg – 2013-ban ez 75% volt)
  • Tehetségek bevonzása és megtartása (80% - 2016-ban ez csak 64% volt)
  • Haszon maximalizálása (83% jelölte meg)
Generációk óta magától értetődőnek vesszük, hogy az irodai munka együtt jár azzal, hogy mindennap 9-től 5-ig ugyanabban az irodában ülünk. Mégis, egyre több vállalat teszi le a voksát egy teljesen eltérő munka modell mellett, amely a munkáltatónak és a munkavállalónak egyaránt előnyökkel jár.

A rugalmas munkavégzés csökkenti a munkába járásra fordított időt, emellett pedig növeli a produktivitást, a munkavállalók elégedettségét és kreativitását és összességében segíti a munkaerő hatékony megtartását – derül ki az IWG tanulmányából.

Első a munkavállalók elégedettsége és kreativitása

A rugalmas munkavégzés növekvő tendenciája rámutat a munkavállalók változó igényeire és elvárásaira is.

A kutatásban résztvevők 80 százaléka egyetértett azzal, hogy a rugalmas munkavégzés hozzájárul a tehetséges munkavállalók megtartásához, 64 százalék pedig arról számolt be, hogy már a kiválasztási folyamat során is előnyt jelent.

A válaszadók több mint fele (58%) egyetértett azzal, hogy a rugalmas munkavégzés lehetősége javítja a munkavállalók elégedettségét – ez kiválóan példázza, hogy a vállalatoknak olyan munkakörülményeket kell teremtenie, amely megfelel azoknak a kiemelkedő munkavállalók igényeinek, akiket olyan nagyon meg akarnak tartani.

A vállalatok rendkívül sokat profitálhatnak a rugalmas munkavégzésre alkalmas irodákból: a válaszadók 91 százaléka állította, hogy ezek a munkaterek nagyban növeli a produktivitást az üzleti utazások alatt.

A technológiai újítások lehetővé teszik, hogy bárhol és bármikor dolgozhassunk. A vállalatoknak az most a kihívás, hogy hogyan optimalizálják folyamataikat ebben az új környezetben. A cégek egyre inkább felismerik a rugalmas munkavégzésben rejlő lehetőségeket – azt, hogy hatékonyan növeli a produktivitást, az elégedettséget és az üzleti teljesítményt

– mondta el Ian Hallett, az IWG Group vezérigazgatója és a cégcsoport márkáinak globális vezetője.

Csak azért fizessünk, amire valóban szükségünk van

A kérdőív eredményei alapján kijelenthetjük, hogy a rugalmas munkavégzés és a közösségi munkaterek már nem csak a start-up-ok kiváltságai. A világ vezető nagyvállalatai – olyanok mint az Etihad Airways, Diesel, GSK, Mastercard, Microsoft, Oracle vagy az Uber – már szintén igénybe veszik a rugalmas munkatereket és új megközelítést alkalmaznak a munkavégzés szervezésében.

,,A technológiai változások és a digitalizáció miatt a vállalkozások egyre inkább az igény szerinti, on-demand, szolgáltatásokat keresik. Emellett pedig a kisebb és nagyobb cégek egyaránt kiszervezik a nem központi folyamataikat” – tette hozzá Mr. Dixon.

Forrás: Privátbankár

Hozzászólok a Facebookon

Ha tetszett a cikk, LIKE-old Facebook oldalunkon!